ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ: ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Μετά το διετές black out από τον covid, όλα δείχνουν ότι η κρουαζιέρα ανακάμπτει. Πρόκειται για μια διαφορετική πρόταση και εξαιρετικά συμφέρουσα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη επιλογή διακοπών. Ο ταξιδιώτης μένει σε ένα πλωτό ξενοδοχείο υψηλών απαιτήσεων και κάνει τη βόλτα του σε μοναδικές παραθαλάσσιες πόλεις και νησιά τα οποία τον περιμένουν να τα εξερευνήσει. Μια κρουαζιέρα μπορεί να διαρκέσει από μια ημέρα μέχρι και μήνες ολόκληρους. Η μεγαλύτερη κρουζιέρα στην ιστορία μάλιστα κράτησε 11 μήνες. Και μπορεί μια κρουαζιέρα τόσης μεγάλης διάρκειας που κάνει το γύρο του κόσμου να φαντάζει ουτοπική για τα δικά μας δεδομένα, ωστόσο ένα ολιγοήμερο πακέτο στο οποίο μπορούμε να επισκεφθούμε πολλούς προορισμούς και να ζήσουμε μια γεμάτη περιπέτεια θα ήταν ιδανική. Τουλάχιστον για να ξεκινήσουμε! Εμείς  συναντήσαμε την κα Φρόσω Ζαρουλέα Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας στη Celestyal Cruises, η οποία κατάφερε να μας λύσει όλες τις απορίες σχετικά με την κρουαζιέρα.

Σοφία Τσίπα: Ποιές οι διαθέσιμες κρουαζιέρες της εταιρείας αυτή την περίοδο;

Φρόσω Ζαρουλέα: Η Celestyal Cruises έχει δυο κρουαζιερόπλοια. Το ένα είναι μικρού προς μεσαίου μεγέθους, λέγεται Celestyal Olympia και μπορεί να χωρέσει 1700 επιβάτες. Πραγματοποιεί τριήμερα και τετραήμερα ταξίδια στο Αιγαίο. Ξεκινάει κάθε Παρασκευή με πρώτη στάση τη Μύκονο. Το Σάββατο το πρωί είναι στο Κουσάντασι, στη συνέχεια επισκέπτεται την Πάτμο, την Κυριακή το πρωί φτάνει στο Ηράκλειο, έπειτα στη Σαντορίνη και επιστέφει τη Δευτέρα στην Αθήνα. Τη Δευτέρα που γυρνάει φεύγει για το τετραήμερο που είναι οι ίδιοι προορισμοί συν τη Ρόδο. Το άλλο κρουαζιερόπλοιο, το Celestyal Crystal φεύγει από τον Πειραιά κάθε Σάββατο. Φέτος έχουμε εντάξει και τη Θεσσαλονίκη, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να επιβιβαστούν από τη Θεσσαλονίκη και να ξανακατέβουν στη Θεσσαλονίκη. Κυριακή με Κυριακή.

Σοφία Τσίπα: Και ο Αθηναίος έχει τη δυνατότητα να κάνει την επίσκεψή του και στη Θεσσαλονίκη. Τι σας έκανε να εντάξετε στο πλάνο και τη Θεσσαλονίκη;

Φρόσω Ζαρουλέα: Είναι άκρως στρατηγική η Θεσσαλονίκη για εμάς και για αυτόν τον λόγο την εντάξαμε. Πρώτον είναι το αεροδρόμιο το οποίο έχει αναβαθμιστεί με πολλές απευθείας πτήσεις από πολλές Ευρωπαικές πρωτεύουσες και βέβαια είναι πιο κοντά και στα Βαλκάνια. Μια αγορά που τη θεωρούμε πολύ κοντινή μας, γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα της κρουαζιέρας είναι πώς θα φτάσεις στο λιμάνι για να ξεκινήσεις. Και από τα Βαλκάνια οι ταξιδιώτες μπορούν να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητο. Είναι όπως λέμε drive market. Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την κρουαζιέρα γιατί ρίχνει το κόστος της.

Σοφία Τσίπα: Και μετά τη Θεσσαλονίκη λοιπόν ποιο είναι το πρόγραμμα που ακολουθεί η κρουαζιέρα;

Φρόσω Ζαρουλέα: Μετά τη Θεσσαλονίκη πηγαίνουμε στο Κουσάντασι, το πακέτο αυτό είναι επταήμερο, πράγμα που σημαίνει ότι κάθεσαι περισσότερο στον κάθε προορισμό. Το τριήμερο, στο οποίο αναφερθήκαμε, είναι πιο εντατικό. Δηλαδή, μέσα σε τρεις ημέρες βλέπεις πέντε προορισμούς. Το επταήμερο είναι κάθε ημέρα και ένας προορισμός. Επομένως έχεις άπλετο χρόνο. Έτσι λοιπόν τη Δευτέρα είμαστε στο Κουσάντασι. Καθόμαστε από το πρωί και φεύγουμε το απόγευμα. Την Τρίτη πηγαίνουμε στη Ρόδο, πάλι από το πρωί μέχρι το απόγευμα, την Τετάρτη το πρωί είμαστε στο Ηράκλειο και στη συνέχεια πηγαίνουμε στη Σαντορίνη και καθόμαστε μέχρι τις δυο το βράδυ, επομένως μπορείς να κάνεις ωραία έξοδο και να βγεις για το ποτό σου και να περάσεις όμορφα. Την επόμενη ημέρα πηγαίνουμε στη Μύκονο. Από το πρωί μέχρι τις δυο το βράδυ. Και την Παρασκευή πηγαίνουμε στη Μήλο και επιστρέφουμε το Σάββατο στην Αθήνα.

Σοφία Τσίπα: Ποιο πακέτο έχει μεγαλύτερη απήχηση;

Φρόσω Ζαρουλέα: Εξαρτάται από το τί θέλει ο καθένας. Αυτή τη στιγμή  το επταήμερο πακέτο του Crystal που περιλαμβάνει τη Θεσσαλονίκη και είναι περισσότερο ..«διακοπές» έχει πολύ μεγάλη απήχηση. Το τριήμερο και το τετραήμερο είναι περισσότερο για ζευγάρια, έχουμε επίσης και πολλούς φοιτητές. Γενικά ως εταιρεία έχουμε εκατόν σαράντα εθνικότητες επάνω στο πλοίο μας. Ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Σοφία Τσίπα: Ποιο είναι το δηλαδή το κοινό σας;

Φρόσω Ζαρουλέα: Το κοινό μας είναι οι πάντες. Δηλαδή τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε πολλούς νέους αλλά και πολλές οικογένειες, πολλούς Έλληνες που μας αρέσει πάρα πολύ διότι το πιο δύσκολο είναι να εκπαιδεύσεις τον Έλληνα στη φιλοσοφία της κρουαζιέρας, γιατί υπάρχει μια λάθος εντύπωση ότι είναι ακριβή ή ότι είναι μόνο για μεγάλες ηλικίες και γι’ αυτό όποιος έρθει βλέπει μόνος του ότι αυτή η πεποίθηση καταρρίπτεται αμέσως. Έχουμε ταξιδιώτες από Βόρεια Αμερική, από Λατινική Αμερική, από Ισπανία, όλες τις κοντινές αγορές και Ευρωπαϊκές αγορές. Εξαρτάται από την περίοδο. Τον Σεπτέμβριο για παράδειγμα έχουμε περισσότερους Αμερικάνους. Γιατί τους αρέσει να ταξιδεύουν σε περιόδους που δεν έχει πολλή ζέστη και θέλουν να αποφεύγουν τον συνωστισμό.

Σοφία Τσίπα: Ποια είναι τα οφέλη της κρουαζιέρας; Γιατί να επιλέξει κάποιος την κρουαζιέρα για τις διακοπές του;

Φρόσω Ζαρουλέα: Εμένα αυτό που μου αρέσει στην κρουαζιέρα είναι ότι ανεβαίνεις επάνω στο πλοίο και δεν έχεις να σκεφτείς τίποτα. Έχεις το πλωτό ξενοδοχείο σου, αφήνεις τη βαλίτσα σου και όλα τα άλλα, από το που θα φας, τι θα πιείς, τι θα κάνεις το βράδυ είναι όλα τακτοποιημένα. Μέσα στην τιμή περιλαμβάνεται πρωινό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό.

Σοφία Τσίπα: Επομένως από τη στιγμή που μπαίνεις στο καράβι συνέχεια τρως! (Γέλια..) Και το βράδυ δημιουργείτε προτάσεις διασκέδασης μέσα στο πλοίο για τους ταξιδιώτες…

Φρόσω Ζαρουλέα: Κάθε βράδυ διοργανώνουμε και ένα σόου: Θέατρο, ακροβατικά, βραδιά Abba, ελληνική μουσική και χορούς.  Έχει ντίσκο, μπαρ που παίζουν συγκροτήματα λάτιν που είναι φανταστικοί καλλιτέχνες και κάνουν τρομερά πράγματα. Και από εκεί και πέρα στον κάθε προορισμό έχουμε δύο εκδρομές που περιλαμβάνονται στην τιμή. Δηλαδή, η εκδρομή στην αρχαία Έφεσο στο Κουσάντασι και στη Λίνδο στη Ρόδο είναι μέσα στο πακέτο. Τώρα αν θέλεις να πας στη Μήλο ή στην Πάτμο στο μοναστήρι πληρώνεις έξτρα την εκδρομή αλλά μπορεί να μη θέλεις να πας εκεί και απλά να βγεις στην Πάτμο και να περπατήσεις στο λιμάνι, στη Χώρα.

Σοφία Τσίπα: Δηλαδή το ημερήσιο κόστος της κρουαζιέρας για ένα άτομο ποιο είναι;

Φρόσω Ζαρουλέα: Με τις προσφορές που τρέχουν μέχρι τέλος Αυγούστου είναι 84 ευρώ την ημέρα το άτομο.

Σοφία Τσίπα: Και είναι όλα πληρωμένα.

Φρόσω Ζαρουλέα: Βεβαίως.

Σοφία Τσίπα: Ποιές είναι οι γαστρονομικές επιλογές του ταξιδιώτη πάνω στο πλοίο;

Φρόσω Ζαρουλέα: Έχεις επιλογές και στο a la carte  εστιατότιο και στον μπουφέ, όπου μπορείς όσες φορές θέλεις να γεμίσεις το πιάτο σου. Μπορείς να επιλέξεις από μπάρμπεκιου μέχρι σούσι, μέχρι ό,τι θέλεις και μπορείς να φανταστείς, πέρα από τα κλασικά ελληνικά φαγητά που έχουμε, παστίτσιο, μουσακά διότι θέλουμε να προβάλουμε και στους ξένους την ελληνική κουζίνα. Έχει τα πάντα. Ό,τι θέλεις από φαγητό.

Σοφία Τσίπα: Θα ήθελα να μου πείτε ποιο είναι το δικό σας ανταγωνιστικό στοιχείο που κάνει τη διαφορά.

Φρόσω Ζερουλέα: Καταρχήν είμαστε η μοναδική ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα και έχει τη βάση της στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι που δουλεύουν στα πλοία είναι κατά κύριο λόγο Έλληνες. Επίσης ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι ότι ξέρουμε πολύ καλά την περιοχή. Έχουμε πολύ καλές σχέσεις με την τοπική κοινωνία, είμαστε πολύ ευέλικτοι στο οτιδήποτε συμβεί. Για παράδειγμα μια φορά δεν μπορούσαμε να δέσουμε στη Μήλο λόγω καιρικών συνθηκών, διότι η Ελλάδα είναι δύσκολη στις υποδομές για κρουαζιέρα. Αμέσως αλλάξαμε το δρομολόγιο και πήγαμε κατευθείαν στη Σύρο. Όλοι πέρασαν υπέροχα, έμειναν πολύ ευχαριστημένοι, διότι στη Σύρο είχαμε έτοιμους τους ξεναγούς, τα πούλμαν και δεν ταλαιπωρήθηκαν. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε γνώση και ευελιξία και τα κρουαζιερόπλοιά μας θεωρούμε ότι έχουν το κατάλληλο μέγεθος για τα ελληνικά νησιά. Διότι κι αυτά τα τεράστια κρουαζιερόπλοια που χωράνε 3.000 και 5.000 άτομα δεν θεωρούμε ότι είναι κατάλληλα για τους ελληνικούς προορισμούς. Επίσης η ατμόσφαιρα μέσα στο πλοίο είναι στα πλεονεκτήματά μας. Στα δικά μας κρουαζιερόπλοια μέσα σε μια ημέρα έχεις μάθει να κυκλοφορείς άνετα μέσα στο πλοίο και αισθάνεσαι σαν το σπίτι σου. Το πλήρωμα σου δίνει τρομερή προσοχή και μπορείς να γνωρίσεις εύκολα κόσμο. Είναι τελείως διαφορετική αίσθηση από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Εγώ δεν θεωρώ ότι έχουμε ανταγωνισμό με την έννοια ότι έχουμε τελείως διαφορετική φιλοσοφία. Εμάς η φιλοσοφία μας είναι ο προορισμός ενώ στα άλλα κρουαζιερόπλοια είναι τα ίδια ο προορισμός. Με την έννοια ότι μπαίνεις μέσα και έχει τόσα πράγματα να κάνεις που αδιαφορείς πολλές φορές για τον προορισμό. Εμείς ταξιδεύουμε το βράδυ και φτάνουμε το πρωί στον προορισμό. Αυτό που προωθούμε είναι ο προορισμός γι’ αυτό και οργανώνουμε τις εκδρομές.

Ταξιδεύοντας στο Αιγαίο με ένα πραγματικά μεγάλο κρουαζιερόπλοιο και σαν εμπειρία δεν είναι σωστή. Δηλαδή φαντάσου τώρα στη Μύκονο και στη Σαντορίνη να κατεβαίνουν πέντε χιλιάδες άτομα. Πηγαίνεις στην Οία και είσαι ο ένας πάνω στον άλλο. Δεν είναι ωραίο… Επίσης εμείς ως Celestyal συνεισφέρουμε πάρα πολλά στην εθνική και τοπική οικονομία γιατί οι επιβάτες μας ξοδεύουν πολύ περισσότερο όπου κατεβαίνουν σε σχέση με τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια όπου πολλοί μένουν μέσα. Συνεισφέρουμε περισσότερα από τριάντα εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική οικονομία. Γιατί έχουμε τη βάση μας εδώ. Άρα τρόφιμα, εφόδια, ναυπηγοεπισκευαστική είναι όλα εδώ, πλήρωμα ελληνικό, έλληνες εργαζόμενοι. Ξεναγοί, πούλμαν, αρχαιολογικοί χώροι είναι τεράστια τα έσοδα. Και βέβαια σε όσους κάνουν home-porting ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα στη χώρα μας. Γιατί είναι τα ξενοδοχεία, τα αεροπορικά για να έρθουν στην Ελλάδα και στη συνέχεια πραγματοποιούν την κρουαζιέρα. Είναι πολλά τα έσοδα. Και όντας η μοναδική εναπομείνασα ελληνική εταιρεία που κάνει κρουαζιέρα νομίζω πως πρέπει να τη στηρίζουμε.

Σοφία Τσίπα: Υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για να δει κάποιος τον προορισμό;

Φρόσω Ζερουλέα: Ναι, ειδικά στο επταήμερο ο ταξιδιώτης έχει έξι με επτά ώρες στη διάθεσή του στον κάθε προορισμό. Στο τριήμερο είναι τέσσερις με πέντε ώρες. Αλλά στο τριήμερο είμαστε οι μοναδικοί που το κάνουμε και το έχουμε πάρα πολλά χρόνια. Ουσιαστικά έρχεται κάποιος από το εξωτερικό και μένει στην Αθήνα και μετά μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο έχει πάρει μια γεύση από τα γνωστά νησιά, τα διάσημα, όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, οπότε είμαστε μέρος ενός ευρύτερου πακέτου. Το τριήμερο έχει την έννοια ότι μέσα σε τρεις ημέρες μπορείς να πάρεις μια γεύση. Να δεις, όχι να γνωρίσεις κάθε τόπο. Στο επταήμερο βέβαια έχεις περισσότερο χρόνο.

Σοφία Τσίπα: Όσον αφορά στην προστασία από τον Covid ποια είναι τα δικά σας πρωτόκολλα ασφαλείας;

Φρόσω Ζερουλέα: Εμείς δεχόμαστε μόνο εμβολιασμένους. Από δώδεκα ετών και πάνω θα πρέπει να έχουν έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού και βέβαια χρειαζόμαστε και rapid test 24 ωρών μια ημέρα πριν την επιβίβαση. Είναι υποχρεωτική η μάσκα σε όλα τα εσωτερικά μέρη του πλοίου, επίσης στους εσωτερικούς χώρους διαθέτουμε ειδικά φίλτρα για τον αέρα. Η απολύμανση βέβαια υπήρχε και πριν τον covid στην κρουαζιέρα. Το απολυμαντικό στην τραπεζαρία ήταν για εμάς και πριν τρόπος ζωής. Δεν το ανακαλύψαμε τώρα.

Σοφία Τσίπα: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

Φρόσω Ζερουλέα: Εμάς ο στόχος μας είναι όσο μπορούμε να επιμηκύνουμε τη σεζόν. Οι κρουαζιέρες μας φτάνουν μέχρι τον Δεκέμβριο με το «Εκλεκτό Αιγαίο» και τις «Τρείς Ηπείρους».Ύστερα από τρία χρόνια αποχής πηγαίνουμε ξανά και στην Κωνσταντινούπολη. Τώρα επανήλθε 100% ο στόλος της κρουαζιέρας. Πέρυσι ήταν στο 60%. Φέτος μάλιστα έχουμε ξεκινήσει και καινούριες, περισσότερο βιωματικές εκδρομές. Π.χ. στη Θεσσαλονίκη έχουμε δημιουργήσει το food on foot. Περπατάμε στη Θεσσαλονίκη λοιπόν και επισκεπτόμαστε διάφορα μαγαζιά και βλέπουμε από το πως φτιάχνεται το κουλούρι Θεσσαλονίκης μέχρι τα τρίγωνα πανοράματος.  Επισκεπτόμαστε κτήματα έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να δούνε τους αμπελώνες και να δοκιμάσουν κρασί. Το ίδιο κάνουμε και στη Σαντορίνη. Επίσης στη Σαντορίνη τους πηγαίνουμε να δούνε πως παρασκεύαζαν τα αρχαία μουσικά όργανα. Στη Μύκονο τους πηγαίνουμε σε ένα αγρόκτημα και βλέπουν την παραγωγή από τα μποστάνια και πως φτιάχνονται διάφορα παραδοσιακά φαγητά.

Σοφία Τσίπα: Παρέχετε δηλαδή στους ξένους ταξιδιώτες γνώση του τόπου με βάση τα προϊόντα και την ιδιαίτερη ιστορία του.

Φρόσω Ζερουλέα: Ακριβώς και περισσότερο βίωμα. Από κανόε καγιάκ μέχρι τοξοβολία ή αγγειοπλαστική. Γιατί οι νέοι ταξιδιώτες θέλουν κάτι παραπάνω. Εκτός από τον προορισμό να δουν και τον πολιτισμό, να δουν και την κουζίνα, να ζήσουν διαφορετικές εμπειρίες.

Στην Κρήτη ας πούμε έχουμε μια πολύ ωραία εκδρομή. Πηγαίνουμε στον κυρ Βασίλη, έξω από το Ηράκλειο σε ένα χωριό και τους δείχνει πώς φτιάχνουν το τσίπουρο, τη ρακή και όλοι ενθουσιάζονται. Τους βγάζουν και μεζέδες με ρακή. Εμφανίζεται και ένα χορευτικό συγκρότημα, τους μαθαίνουν τους κρητικούς χορούς και τρελαίνονται. Δεν θέλουν τίποτα άλλο. Ωραία η Κνωσσός, πραγματικά εντυπωσιακή αλλά εμείς τους δίνουμε μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία.

Σοφία Τσίπα: Ο Έλληνας έχει μπει σε αυτή τη φιλοσοφία της κρουαζιέρας ή ακόμα όχι;

Φρόσω Ζερουλέα: Πάρα πολύ, γιατί καταλαβαίνει το value for money. Την αξία δηλαδή ότι πληρώνω 84 ευρώ την ημέρα και πηγαίνω από τον έναν προορισμό στον άλλο και έχω δει το μισό Aιγαίο. Είμαι μέσα στο πλοίο και δύο φορές την ημέρα μου φτιάχνουν την καμπίνα. Δεν προλαβαίνεις να βγεις και σε κυνηγάνε από πίσω για να σου φτιάξουν την καμπίνα. Και βγαίνεις έξω, κάθε ημέρα είσαι και σε ένα διαφορετικό νησί, παίρνεις τον αέρα σου, κάνεις τη βόλτα σου, τη βουτιά σου και γυρίζεις και τρως πάνω στο πλοίο και είσαι μια χαρά.

Σοφία Τσίπα: Και για αυτούς που λένε πως είναι πολλές οι ώρες πάνω στο πλοίο και θα κουνάει και θα ταλαιπωρηθώ. Τι απαντάτε;

Φρόσω Ζερουλέα: Αυτά τα πλοία είναι τεράστια και δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Δεν έχουν ούτε απαγορευτικό ούτε τίποτα. Την τελευταία φορά που είχα πάει εγώ είχε επτά, οκτώ μποφόρ και ίσα που αισθανόσουν κάτι ανεπαίσθητο. Επίσης πέφτεις και κοιμάσαι το βράδυ, ξυπνάς το πρωί και έχεις φτάσει στο λιμάνι. Δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Προσωπικά δεν έχω ακούσει κανέναν να παραπονιέται για κούνημα. Έχει εναλλαγές. Βλέπεις κάθε μέρα καινούρια πράγματα. Ξεκινάει μια ωραία περιπέτεια εξερεύνησης των νησιών. Βέβαια έχει και ωραίο φαγητό και είναι η ατμόσφαιρα πολύ ωραία μέσα στο κρουαζιερόπλοιο.

Start typing and press Enter to search