ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ – Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΝΤΙΒΑ ΤΟΥ ΛΥΡΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Είναι η γυναίκα που ανανέωσε την όπερα και το ρεπερτόριό της. Αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς. Ακόμα και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς για κάθε καλλιτέχνη που θέλει να κάνει καριέρα στην όπερα. Η Μαρία Κάλλας είναι η απόλυτη ντίβα του λυρικού θεάτρου.

 

 

Τον Δεκέμβριο του 1923, γεννιέται στη Νέα Υόρκη ένα κοριτσάκι. Είναι η κόρη Ελλήνων μεταναστών.

Του φαρμακοποιού Γιώργου Καλογερόπουλου από τον Μελιγαλά Μεσσηνίας και της Λίτσας Δημητριάδη από τη Στυλίδα. Το πλήρες όνομα της μικρής ήταν Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία Καλογεροπούλου και έμελλε να είναι αυτή που θα αλλάξει την ιστορία της όπερας.

Από μικρή ηλικία δείχνει ιδιαίτερη έφεση στη μουσική. Κάνει μαθήματα πιάνου και στα 11 της κερδίζει το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό παιδικών φωνών. Το 1937, είναι πλέον 14 ετών και μετακομίζει στην Αθήνα. Αμέσως εγγράφεται στο Εθνικό Ωδείο και ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή.πρώτος ρόλος της ήταν η «Σαντούτσα» στην όπερα του Μασκάνι «Καβαλερία Ρουστικάνα», σε μία παράσταση των μαθητών του ωδείου. Πριν καν κλείσει τα 20 της προσλήφθηκε στη Λυρική Σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου!

Το πρώτο βήμα μιας σπουδαίας καριέρας

Το 1945 επιστρέφει στη Νέα Υόρκη αλλάζει το όνομά της σε Μαρία Κάλλας, αλλά για τα επόμενα δυο χρόνια μένει άνεργη. Δεν τα παρατάει και περνάει από ακρόαση για να τραγουδήσει την «Τζιοκόντα» στην ομώνυμη όπερα του Αμίλκαρε Πονκιέλι στην Αρένα της Βερόνας. Καταφέρνει και ξεχωρίζει. Στη γενική δοκιμή στραμπούληξε τον αστράγαλό της αλλά ούτε αυτό μπορούσε να τη σταματήσει. Στις 2 Αυγούστου του 1947 κάνει το πρώτο βήμα μιας σπουδαίας καριέρας.

Στη Βερόνα ζούσε ο βιομήχανος Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι με τον οποίο παντρεύονται και με τη βοήθεια του η καριέρα της απογειώνεται. Το 1951 τραγουδάει στη Σκάλα του Μιλάνου. Σειρά μετά, το 1956 είχε η Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης. Το καλοκαίρι του 1957 εμφανίστηκε στο Ηρώδειο όπου κυριολεκτικά αποθεώνεται. Κάθε ημέρα που περνάει ο μύθος της μεγαλώνει και περισσότερο. Είναι πλέον η απόλυτη ντίβα της Όπερας.

Ένας ανεκπλήρωτος έρωτας και η πτώση

Η Μαρία Κάλλας ξεπέρασε πολλές φορές τα όρια και τις αντοχές του σώματός της. Έκανε εξαντλητικές δίαιτες και ταλαιπωρούσε τη φωνή της ερμηνεύοντας ρόλους αντίθετους μέσα στη σεζόν ή ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός ρεσιτάλ. Και κάπως έτσι από το 1958 και μετά έρχεται η πτώση για τη μεγάλη ντίβα. Οι δημοσιογράφοι, ειδικά οι Ιταλοί, τη «θάβουν» με κριτικές που άγγιζαν τα όρια της κακοήθειας. Το κοινό άρχισε να την αποδοκιμάζει.

Το 1959 γνωρίζει τον Αριστοτέλη Ωνάση, τον μεγάλο αλλά ανεκπλήρωτο έρωτας της ζωής της. Από το 1960 και μετά οι εμφανίσεις της αραιώνουν Το 1962 οι Times του Λονδίνου γράφουν «Τώρα πια η φωνή της μπορεί να χαρακτηριστεί άσχημη και εκτός τόνου»! Το κύκνειο άσμα της ήταν η Νόρμα, που ανέβηκε στο Παρίσι, στις 29 Μαΐου του 1965. Στην τρίτη πράξη της όπερας του Μπελίνι κατέρρευσε επί σκηνής και μεταφέρθηκε λιπόθυμη στο καμαρίνι της.

Αυτό που της έμενε πλέον ήταν η προσωπική της ζωή και ήθελε να ζήσει τον μεγάλο έρωτα στο πλευρό του Ωνάση. Ζήτησε διαζύγιο αλλά ο Μενεγκίνι δεν της το δίνει. Όταν πια τα καταφέρνει είναι αργά καθώς ο Αριστοτέλης Ωνάσης παντρεύεται την Τζάκι Κένεντι. Η Κάλλας βυθίζεται στην κατάθλιψη. Προσπαθεί να ξαναχτίσει την καριέρα της αλλά δεν τα καταφέρνει. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην Ιαπωνία στις 11 Δεκεμβρίου του 1974. Μετά από εκείνη την εμφάνιση κλείστηκε στο διαμέρισμά της στο Παρίσι και τον εαυτό της. Η μεγάλη ντίβα έφυγε από τη ζωή το πρωί της 16ης Σεπτεμβρίου 1977 από καρδιακή προσβολή, σε ηλικία 54 ετών.

πηγη: Cna .gr

Start typing and press Enter to search